Author: ESE-Team
Submitted by: Kagome   Date: 2007-09-22 18:18
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Hell0,

Today we have 3 points of information for you:
1) Release of the new AccountManager 1.0.5.3
2) Infos about the ESE-Client
3) Our motivation

1)
A few weeks ago we changed our main server so the AccountManager can't connect. The update function won't work either.
Our first thoughts were to wait until step 2 with the new Account Manager, but
step 2 needed more time than expected. Therefore we make a small update of the Account Manager.
You have to update it manually with the Setup, here you can find the download:
http://www.ese-protect.de/homepage/page.php?id=45

2)
In the last 2 weeks we rewrote much of the client and could solve the problem why ESE lagged like hell on some tester's PCs.
The problem was that our "speedcontrol" was disabled by accident.
Imagine the speedcontrol like this:
The speedcontrol looks how 'good' your PC is. If it is a high-end PC the checks run many times, if you have a very old PC, the checks will not run so many times.
That means, that a player who has an old PC can play with ESE like a player with newest PC. Both don't have a disadvantage with ESE.
On Sunday there will be a big test to see if the changes work.
After that we make the cheattests and maybe we are close to a release date.

3)
Some people asked us why we work on ESE for all the flamers and so on.
Well, the first point is, that we all love TacticalOps:AoT.
The second point is, that we all want a fair game.
Another point is that many people trust in us.
And we don't forget the many people who are interested in and help with ESE.
Some small statistics show from where over the whole world the visitors of this homepage came in the last 4 weeks.
This statistics are WITHOUT web-crawlers / spiders / bots.
We think the pictures say everything :)




Currently we are working on the compatibility of some TOST-modules with ESE and hope they'll love eachother :D.

Finally here are some pics of the FPS-tests on different hardware:

http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/FramesTrooperEvil.JPG
Hardware:
MSI K8T Neo 2 Motherboard
AMD Athlon 64 3500+
1GB DDR Ram 400 Mhz Dualchannel
Geforce FX 5600 Ultra @ 1280 x 1024
17" CRT
OS: Windows XP Home SP2
Frames without ESE: 60


http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/Frames.JPG

Hardware:
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (2 x 2,4 GhZ)
RAM: 2 GB DDR2 800 MhZ
Mainboard: Asus P5B
graphiccard: Geforce 8800 GTS @ 640 MB
Frames without ESE: 120

http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/NitroFrames.JPG

Hardware:
CPU: AMD Athlon XP 2200+ (1.80 GHz)
RAM: 1 GB DDR
Mainboard: ECS Elitegroup
graphiccard: NVIDIA GeForce FX 52
Frames without ESE: 60

Contact:
Forum @ http://www.ESE-Protect.de
IRC QuakeNet #ESE

ESE-Team




Hell0,

Heute gibt es 3 Informationen für euch:

1) Release von dem neuen AccountManager 1.0.5.3
2) Infos über den ESE-Client
3) Unsere Motivation

1)
Vor einigen Wochen wechselten wir einen Server, deswegen konnte der AccountManager nicht connecten. Die Update Funktion funktionierte dementsprechend auch nicht.
Unser erster Gedanke war mit einem Update bis zum zweiten Step zu warten, jedoch braucht Step 2 länger als erwartet.
Deswegen gibt es heute ein kleines Update vom AccountManager.
Der AccountManager muss manuell über die Setup geupdated werden.
Downloadlink gibt es hier:
http://www.ese-protect.de/homepage/page.php?id=45


2)
In den letzten 2 Wochen wurde so ziemlich alles vom ESE-Client überarbeitet und wir konnten das Problem mit dem Lag lösen.
Das Problem entstand daraus, dass unsere "Geschwindigkeitskontrolle" unbeabsichtigt deaktiviert wurde.
Stellt euch die Geschwindigkeitskontrolle wie folgt vor:
Die Geschwindigkeitskontrolle prüft wie gut euer PC ist. Solltet ihr einen High-End PC haben werden diverse checks öfters durchlaufen, wenn ihr jedoch einen älteren PC habt werden die Checks nicht so oft durchlaufen.
Das bedeutet, dass ein Spieler mit älterer Hardware genauso gut TO mit ESE spielen kann wie jemand mit brandaktueller Hardware. Beide haben keinen Nachteil durch ESE.
Am Sonntag gibt es einen großen Beta-Test um zu sehen, ob alles auch so funktioniert wie es sollte.
Danach gibt es den Cheattest und nach diesem Test ist man sehr nahe beim Release Date (sollten keine unerwarteten Fehler auftreten).


3)
Einige Menschen fragten uns warum wir an ESE für die Flamer arbeiten.
Nun ja, der ersten Punkt dürfte wohl sein, dass wir alle TacticalOps:AoT lieben.
Der zweiten Punkt ist, dass wir gerne ein faires Spiel spielen möchten.
Ein weiterer Punkt ist, dass viele an uns Glauben / Hoffen.
Man sollte natürlich nicht die vergessen, die an unserem Projekt interessiert sind und uns helfen.
Die folgende Statistik zeigt, von wo auf der ganzen Welt unsere Homepagebesucher in den letzten 4 Wochen gekommen sind.
Die Statistik ist ohne Webcrawler / Spiders / Bots.
Wir denken, das Bild sagt alles :)





Derzeit arbeiten wir an der Kompatibilität zwischen einigen TOSTModulen und ESE - und wir hoffen, dass sie sich vertragen werden :D

Zum Schluss noch einige Screens der FPS-Tests auf verschiedener Hardware:


http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/FramesTrooperEvil.JPG
Hardware:
MSI K8T Neo 2 Motherboard
AMD Athlon 64 3500+
1GB DDR Ram 400 Mhz Dualchannel
Geforce FX 5600 Ultra @ 1280 x 1024
17" CRT
OS: Windows XP Home SP2
Frames ohne ESE: 60


http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/Frames.JPG

Hardware:
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (2 x 2,4 GhZ)
RAM: 2 GB DDR2 800 MhZ
Mainboard: Asus P5B
Grafikkarte: Geforce 8800 GTS @ 640 MB
OS: Windows XP Prof. SP2
Frames ohne ESE: 120

http://www.ESE-Protect.de/downloads/images/News/NitroFrames.JPG

Hardware:
CPU: AMD Athlon XP 2200+ (1.80 GHz)
RAM: 1 GB DDR
Mainboard: ECS Elitegroup
graphiccard: NVIDIA GeForce FX 52
OS: Windows XP Home SP2
Frames ohne ESE: 60

Kontakt:
Forum @ http://www.ESE-Protect.de
IRC QuakeNet #ESE

ESE-Team